CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Thursday, December 16, 2010

Bunga Orkid Hutan

Sengaja nak berkongsi gambar bunga orkid hutan yg ditanam kat rumah.. Lamaaa sungguh nak tunggu berbunga.. ni agaknya baru kali ke 2 / 3 (tak ingat dah) berbunga.. padahal dah bertahun2 kat tepi dinding tu..

Sebenarnya i tak berapa suka tanam orkid sebab inilah..lambat sangat nak keluar bunga.. bila keluar tak tahan lama lak tu.. spesis ni pun i ambil kat rumah mak, tumbuh kat dahan pokok rambutan. Bila pokok rambutan kena tebang, saja2 la ambil bawa balik semai kat rumah..alhamdulillah hidup ngan subur dan berdaun lebat .. (mabuk daun kot?)

Yang paling bestt, bila time berbunga, harum semerbak baunya..


2 kuntum je pon........


aiseh..gambar blur skit..

3 comments:

Zura said...

lawa..kalau ade mcm2 kale lg lawa kan..

kak ina kl (1) said...

alahai lawanya..suka dengan bunga orkid..tapi bila tanam ashik gol ajer..feed up dah ni

Yours truly said...

zura..mmg lawa, tahannya 2 hari je..
kak ina..tq kak ina, sudi singgah blog merapu ni..:D